Spare Part TuPPerware

Kali ni saya nak citer pasal spare part Tupperware..Ramai yang mengeluh atau geram kata sukar nak tukar spare part la, stokis x mo la dan suh basuh  dulu la..dan macam2 lagi..Yang paling haru, kata boleh tukarkan dengan yang baru tapi akhirnya dengan tutup sekali hilang entah ke mana. 

Tapi bagi saya dari situlah orang membina kepercayaan kepada kite..Macam sorang makcik ni, dulu dia bengang coz ada 4 tutup tupperware dia telah dihilangkan oleh orang tu..Pastu agak sukar dia nak percaya lagi yelah walau tutup je kan mahal tu!!! Macam mana nak guna base dia jika seal HILANG. Mula2 dia takut nak bagi base tupperware tu takut hilang lagi, tapi saya janji dengan dia Insya Allah x hilang punya..Akhirnya dia pun beri satu base kepada saya untuk ditukarkan. Oleh kerana tupperware tu design lama maka stokis suh saya bawa semua untuk di value semula. Keesokkan harinya saya pun bawa 4 bj base yang semua penutup telah hilang, bila dah value tu WOW! banyak tu RM120. So saya pun bagitau makcik tu dia boleh pilih barang lain dalam katalog besar yang sama nilai dengan base2 tu..nak tau dia amik ape??? jeng jeng jeng...dia nak yang ini...2 set setiap satu.


Selepas tu dia minta saya tukarkan pemusing bagi rice dispenser 12kg punya. Ala sukatan bagi sekali pusing. Bagi yang baru2 macam saya ni mungkin x pernah tengok lagikan (baru ke hehehe..dah hampir 2y lebih dah). Inilah bentuk Rice Dispenser tu..dah selamat tukarkan, x semua stokis yang masih ada spare part ni tau..(pic dr google ye). Makcik ni punya kale putih.


Oklah panjang plak entri ni..oklah ni sebahagian spare part2 yang telah berjaya saya tukar dan telah dihantar kepada tuan empunya badan..

>Pelbagai saiz Canister<

>Fridge btl cap & seal<

>Canister & ttp<


>Rice Scoop<

>Seal snack bowl/cherry trio<

>B2B seal<

ok la...sekian dulu..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kenapa MAB tidak perlu KKM?

Penyakit Vertigo - Apa yang perlu kite tahu?

Produk Nutrimetics